Entre el 29 de maig i el 8 d'abril la Conselleria té previst realitzar les
segones proves o avaluació mostral de diagnòstic de competències en
comunicació lingüística.
Davant les consultes rebudes, des de FAPA Mallorca volem destacar alguns
aspectes importants:
Aquestes proves s'han dissenyat únicament en el context de l'aplicació del
TIL, de manera separada de les que [...]
El podeu veure complet a:
http://www.fapamallorca.org/
Atentament,
FAPA Mallorca
PROVES DIAGNÒSTIC TIL
Entre el 29 d’abril i el 8 de maig la Conselleria té previst realitzar les segones proves o avaluació mostral de diagnòstic de competències en comunicació lingüística.
Davant les consultes rebudes, des de FAPA Mallorca volem destacar alguns aspectes importants:
- Aquestes proves s’han dissenyat únicament en el context de l’aplicació del TIL, de manera separada de les que ja es feien anualment, tant a Primària com a Secundària.
- Les proves només es realitzen a 1r, 3r i 5è, excloent 1r d’ESO, un curs en el qual la incidència del TIL és especialment greu.
- L’objectiu d’aquestes proves és la de comprovar la millora de les competències en les assignatures lingüístiques, mentre que la comunitat educativa demana des del principi una avaluació de les assignatures no lingüístiques impartides en anglès. Això és el que preocupa principalment als pares i mares.
- Les proves no s’han dissenyat per avaluar també el coneixement oral dels alumnes com seria raonable per tractar-se d’uns nivells elementals i es centren en els coneixements escrits.
- Es pretén comparar dues proves amb un interval de 5 mesos (primeres proves), mentre que les proves IAQSE sempre s’han comparat anualment.
- Les segones proves es fan a centres distints de les primeres i no es coneixen els criteris de selecció que s’han seguit.
Per tota aquesta situació no entenem l’objectiu real d’aquestes proves i ens pot dur a pensar que el que hi ha darrere d’aquestes proves únicament sigui tenir unes resultats que avalin la implantació del TIL que ha seguit la Conselleria d’Educació, en contra del parer de tota la comunitat educativa.
Unes proves d’aquest tipus, amb el clima de conflicte i desconfiança que estam vivint, no ajuden a tranquil·litzar a uns pares que veim com s’està utiltizant l’educació dels nostres fills amb altres finalitats.
En qualsevol cas, les famílies han de saber que:
- Són proves realitzades d’acord amb les competències de la Conselleria d’Educació i l’IAQSE, pel que la legislació actual no permet que els pares poguem decidir si els nostres fills les han de fer o no.
- Si una família no vol que el seu fill faci aquestes proves, la única opció és que l’alumne no es trobi al centre educatiu el dia i hora en què es realitzin.
Com sempre ha estat, la decisió de que els nostres fills facin o no aquestes proves és únicament de cada una de les famílies, però és molt comprensible el dubte i la inquietud de moltes d’elles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada